1. En uge til deadline for omsætningserklæringer
4. Spørgeskema-undersøgelse om Læs For Livet-projektet
5. Medlemsnyt

1. En uge til deadline for omsætningserklæringer
Husk, at absolut sidste frist for indberetning af bogomsætning i det senest afsluttede regnskabsår er onsdag den 31. maj.
Hvis omsætningen ikke bliver indberettet senest på denne dato, vil beregningen af tillægskontingent for det kommende år automatisk ske med udgangspunkt i tallet fra sidste år, tillagt 20%.
Indberetning kræver i år ikke en revisorerklæring, men kan udelukkende ske på foreningens Medlemsweb på adressen https://medlem.boghandlerforeningen.dk/. Brug det brugernavn og password, som boghandelen tidligere har modtaget via e-mail. I tvivlstilfælde: kontakt foreningen på tlf. 3254 2255 eller it@bogpost.dk.
Information: Henrik Christensen, e-mail: henrik@bogpost.dk

2. Årets Unge Boghandler fik sit diplom
Tirsdag den 23. maj fik Årets Unge Boghandler, Michella Berger fra Steenbergs Bog & idé på Nørrebrogade i København, overrakt sit diplom ved en lille højtidelighed i boghandelen.
Sammen med æren, diplomet og en flaske champagne følger en præmie, som i år er en studierejse til London, hvor Michella skal tale med boghandlere og forlagsfolk.
Afslutningsvis er Michella inviteret til at rapportere fra sin studietur ved årets elevtræf, som foregår på Handelsfagskolen i Skåde syd for Aarhus den 19. og 20. september.

michella-berger-og-bo-dybkaer-600x410

Michella Berger sammen med Boghandlerforeningens direktør, Bo Dybkær

Læs mere på www.boghandlerforeningen.dk

3. Varsel om lukning af mailserver søndag den 28/5
På grund af en planlagt serveromlægning vil Bogpostserveren være ude af drift fra søndag den 28. maj 2017 kl. 21.00 til mandag den 29. maj 08.00.
Det vil inden for dette tidsrum ikke være muligt at sende og modtage mails på BogPost-adresser, men mails sendt til bogpostadresser vil kunne læses efterfølgende.
Information: Henrik Christensen, e-mail: henrik@bogpost.dk.

4. Spørgeskema-undersøgelse om Læs For Livet-projektet
Alle de 106 medlemmer, som var tilmeldt Læs For Livet-projektet, har i dag modtaget en e-mail med link til en spørgeskema-undersøgelse.
Formålet med undersøgelsen er at evaluere projektet og give Boghandlerforeningen en fornemmelse af, om projektet var fornuftigt tilrettelagt, og om det udsendte markedsføringsmateriale var godt og brugbart. Endelig vil foreningen gerne have en indikation af, om der er interesse for at lancere lignende projekter i fremtiden.
Det tager under ti minutter at besvare undersøgelsen – deadline er tirsdag den 6. juni.

5. Medlemsnyt
I nyhedsbrevet onsdag den 10. maj 2017 drillede sætternissen og Hornslet Bog & idé fik et forkert boghandlernummer. Det rigtige nummer er 5775. Vi beklager fejlen.
Pr. 19. april 2017 ændrede www.boghandleren.dk (boghandlernummer 5186) navn og adresse. Det nye navn er Webshoppen v/Indeks Retail Butik, og adressen er fremover Transportcenter Allé 19-21, port 48-49, 7400 Herning. Der skal som hidtil faktureres til Lundagervej 21, 8722 Hedensted.
Pr. 2. maj 2017 skiftede en lang række boghandlere kædesamarbejde fra Bøger & papir til Bog & idé. Dette medfører i en lang række tilfælde en samtidig ændring af boghandelens navn. Med mindre det specifikt fremgår, vil alle andre oplysninger hos boghandleren er uændrede. Ændringerne berører disse boghandlere:
• Jungs Boghandel (boghandlernummer 7620) er blevet til Bog & idé Legekæden
Disse boghandlere udtræder af Bøger & papir, men har fortsat et samarbejde med Indeks Retail uden at være fuldgyldige medlemmer af Bog & idé.
• Bøger og papir i Ølgod (boghandlernummer 8484)
• Kerteminde Bøger og papir (boghandlernummer 6010)
Pr. 2. maj 2017 ophørte www.boegerogpapir.dk (boghandlernummer 5185), Lundagervej 21, 8722 Hedensted. Alle henvendelser vedr. afregning bedes rettet til: Indeks Retail Butik A/S (CVR 59 94 86 28).
Pr. 12. juni 2017 lukkes Studenterboghandelen v/Syddansk Universitet (boghandlernummer 6881), Sdr. Boulevard 29, Klinikbygningen, Indgang 50 OUH, 5000 Odense C. Alle aktiviteterne fra boghandelen samles hos Studenterboghandelen (boghandlernummer 6930), hvorfra der også sker afregning. Af samme grund afholdes der ikke ophørsudsalg.
Pr. 10. juli 2017 flytter Haslev Boghandel (boghandlernummer 5151) til nye lokaler på adressen: Jernbanegade 9, 4690 Haslev. Telefon og e-mail fortsætter uændret på den nye adresse. Der planlægges ingen lukkedage i forbindelse med flytningen.
Information: Karin Erfurt, e-mail: karin@bogpost.dk

Skriv fra den aktuelle e-mail til ddb@bogpost.dk og skriv i emnet enten “Tilmeld DdB Nyhedsbrev” og bog¬hand¬ler¬num¬mer eller “Afmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer. Derefter til- eller afmeldes af¬sen¬der¬adressen. Dog skal boghandlens primære kontakt e-mail altid være tilmeldt, sådan at man kan modtage indkaldelser til Generalforsamling og andre meddelelser med direkte tilknytning til medlemskabet.