Information fra Boghandlerforeningen til foreningens medlemmer

1. Elevtræf 2017 – den 19. og 20. september
2. Den nye markedsføringslov er trådt i kraft
3. Medlemsnyt
4. Nyt om ordreaftaler

1. Elevtræf 2017 – den 19. og 20. september
Traditionen tro mødes boghandlerelever fra hele landet til Elevtræf på Handelsfagskolen i Aarhus – i år foregår det den 19. og 20. september. Boghandlerforeningen opfordrer alle medlemmer, som har elever, til at bakke op om arrangementet.
Elevtræffet er for alle boghandler-elever i Danmark – uanset om man er nyansat eller næsten færdiguddannet.
På Elevtræffet får deltagerne i år blandt andet:

• inspiration fra spændende foredragsholdere, som bl.a. taler om fremtidens boghandel,
  • workshops, hvor deltagerne udvikler idéer til at skabe nye oplevelser i butikken,
  • indlæg med kendte forfattere, som fortæller om deres nyeste udgivelser,
  • mulighed for at møde andre boghandlerelever på tværs af hold, kæder og geografi
  • og et ekstra skolebevis til elevens CV, da Elevtræffet er et valgfrit specialefag på uddannelsen.

Deltagelse er gratis. Arbejdsgiver modtager refusion af løn og transport som ved obligatoriske skoleophold.
Invitation med detaljeret program – og angivelse af deadline for tilmelding – udsendes ca. fire uger før elevtræffet sammen med Boghandlerforeningens nyhedsbrev.

2. Den nye markedsføringslov er trådt i kraft
1. juli trådte den nye markedsføringslov i kraft. Formålet med loven har bl.a. været at opdatere den, så den tager højde for de seneste udviklinger på nettet og de sociale medier, og så den bliver bragt i overensstemmelse med gældende EU-regler.
De vigtigste ændringer for Boghandlerforeningens medlemmer handler om muligheden for at sende e-mailmarkedsføring til kunder, som tidligere har købt varer hos boghandelen og i den forbindelse har opgivet deres e-mailadresse. Definitionen af hvilke typer varer, man efterfølgende kan markedsføre over for kunden, er gjort bredere end hidtil.
Læs Dansk Erhvervs udlægning af de vigtigste ændringer her: http://bit.ly/2vo27VE.

3. Medlemsnyt
Pr. 1. september 2017 åbner Bog & idé – Legekæden (boghandlernummer 4701), Torvet 4 A, 7323 Give. Ejer og daglig leder: Brian Eckhoff Hansen (CVR 35 11 40 09). Brian Hansen kendes i forvejen fra boghandelen i Grindsted, der ligeledes ejes og drives af ham. Bogladen indgår i kædesamarbejdet hos Bog & idé. Den bliver desuden medlem af Boghandlerforeningen. Telefonnummeret bliver 7573 1177 og e-mail 4701@bogpost.dk (først i fuld drift i uge 33).
Med forventet åbning pr. 12. oktober 2017 indmeldes Vanløse Bog & idé (boghandlernummer 1670) Vanløse Torv 1 st. dør 161, 2720 Vanløse. Joachim Jensen skal varetage den daglige ledelse. E-mail bliver 1670@bogpost.dk. Bogladen ejes af Flensborg A/S (CVR 10 54 76 95), der har Tim Albrecht som direktør. Den indgår i kædesamarbejdet hos Bog & idé.
Information: Karin Erfurt, e-mail: karin@bogpost.dk

4. Nyt om ordreaftaler
Ordreaftalerne mellem BogInfo og:

• Bogstavfabrikken (ISBN-serie: 978-87-997829) med egen ekspedition (Ekspeditionskode: Egen).
  • Forlaget 7 (ISBN-serie: 978-87-996266) med egen ekspedition (Ekspeditionskode: Egen).

er bragt til ophør som følge af misligholdelse af aftalerne.

Ved ophør af ordreaftaler fjerner vi forlagenes titler fra visning i Bogportalen. I BiBi kan du fortsat finde alle danske bøger, der er udgivet siden 1990, uanset om der er en ordreaftale eller ej.
Brug BiBop til at finde alle relevante oplysninger om forlaget (kontaktinfo, handelsvilkår, rabatvilkår osv.).
Information: Karin Erfurt, e-mail: karin@bogpost.dk

Skriv fra den aktuelle e-mail til ddb@bogpost.dk og skriv i emnet enten “Tilmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer eller “Afmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer. Derefter til- eller afmeldes afsenderadressen. Dog skal boghandlens primære kontakt e-mail altid være tilmeldt, sådan at man kan modtage indkaldelser til Generalforsamling og andre meddelelser med direkte tilknytning til medlemskabet.