Boghandlerforeningens Medlemsfordele

Medlemsfordele hos boghandlerforeningen

Som medlem af Boghandlerforeningen opnår boghandelen en lang række praktiske og økonomiske medlemsfordele:

Rabat på BogInfo-abonnement

God kunderådgivning kræver gode redskaber. Siden midten af 1990’erne har Boghandlerforeningen tilbudt det bedste hjælpemiddel til at give præcise oplysninger om nyere danske bøger, koblet med handlemuligheder, dvs. er den rette bog fundet, så skal ordren kunne placeres med få klik.
BogInfo-abonnementet giver adgang til en udvidet udgave af ekspeditionernes Bogportal og til Boghandelens Informations- og Bestillingssystem, BiBi.
Alt i alt får vores medlemmer oplysninger om alle danske bøger, der er udgivet siden 1990, og muligheder for nemt at bestille over 80.000 danske bogudgivelser og søge blandt i alt ca. 480.000 udgivelser.
Medlemmer af Boghandlerforeningen får 50% rabat på deres abonnement på Boginfo.

Metadata til webbutik og kassesystem

Boghandlerforeningen har den største database med kommercielle metadata over danske bøger, BogInfo-databasen. Internetboghandlere kan abonnere på adgang til disse metadata og dermed rationalisere deres drift betydeligt.

Medlemmer af Boghandlerforeningen får rabat på det månedlige abonnement.

EDI-service

Med EDI-data kan man rationalisere lagermodtagelse og bogføring. Boghandlerforeningen kan konvertere fakturadata fra branchens ledende leverandører til et EDI-format, som passer til butikkens administrations- og bogholderisystem. Medlemmer af Boghandlerforeningen får rabat på denne EDI-service.

BogPost

Alle medlemmer tildeles automatisk en mailadresse på domænet BogPost.dk. Medlemmerne kan få flere mailadresser, så mail automatisk kommer til f.eks. bogafdelingen, papirafdelingen eller bogholderiet. BogPost har effektive spamfiltre og en kraftig firewall, som sørger for, at kun den relevante post kommer igennem.

Læs mere om alle vores systemer og services her!

ForlagsNyt

Alle medlemmer tilknyttes mailgruppen ForlagsNyt, som anvendes af en lang række forlag og leverandører til at sende boghandlerrelevant information og markedsføring.

FindBog

Alle medlemmer kan gratis deltage i mailgruppen FindBog, hvor medlemmerne efterlyser og tilbyder udsolgte bøger og dermed kan yde den bedste service til den søgende bogkunde.

Juridisk rådgivning

Medlemmerne kan få gratis juridisk rådgivning om personale- og ansættelsesmæssige spørgsmål. Rådgivningen varetages af juristerne hos Dansk Detail, der er en af landets største detailorganisationer med cirka 2.000 medlemsbutikker indenfor mode-, livsstils- og boligbranchen.

Undervisningsmaterialer

Boghandlerforeningen udgiver i samarbejde med Handelsfagskolen undervisningsmaterialet til fagets elever. Boghandlerforeningens medlemmer får rabat på undervisningsmaterialerne.

Gode Råd om…

Dansk Erhverv udsender løbende en række praktiske, elektroniske publikationer om juridiske eller handelsmæssige spørgsmål. F.eks. om Sociale Medier, om E-mail-politik, om Forbrugerklagenævnet og om Leje af erhvervslokaler. Publikationerne kan tilgås på Boghandlerforeningens hjemmeside.

Nyhedsbrev

Boghandlerforeningens medlemmer modtager hver anden uge et nyhedsbrev med danske og internationale nyheder om branchen og foreningens aktiviteter.

Branchetræf

Hvert andet år arrangerer Boghandlerforeningen i samarbejde med Danske Forlag et branchetræf med et tætpakket, fagligt program. Boghandlerforeningens medlemmer får rabat på deltagelse og overnatning på branchetræffet.

Ofir jobannoncer

Ofir er en af landets største jobportaler, og en jobannonce her ses af tusindvis af ansøgere og eksponeres på mange forskellige internetsider. Boghandlerforeningens medlemmer får 10% rabat og tilbud om yderligere eksponering og kan tegne annoncer via et link fra foreningens hjemmeside.

Circle K benzinkort

Med et Circle K firmakort får Boghandlerforeningens medlemmer rabat på brændstof og kør-videre-produkter på alle landets CircleK-stationer. Læs mere om aftalen her.