DdB Nyhedsbrev 2016.08.24

Information fra Boghandlerforeningen til foreningens medlemmer

1. Boghandlerforeningens nye hjemmeside er i luften
2. Følg foreningen på LinkedIn og Twitter
3. Nye strategiske retningslinjer for foreningens arbejde
4. Hvad mener medlemmerne?
5. Husk at melde eleverne til Elevtræf 2016
6. Kampagne fra Miljøstyrelsen: Kend dit Affald
7. Farlige kemikalier i legetøj: Fører du disse varer?
8. Varsling af service på BogPost-server 29. august
1. Boghandlerforeningens nye hjemmeside er i luften

Boghandlerforeningen har fået ny hjemmeside. En ny struktur og nye typer indhold skal forbedre kommunikationen med foreningens medlemmer og den øvrige omverden. Fremover vil vi her fra nyhedsbrevet linke til hjemmesiden for uddybende information om de nyheder, vi bringer.
Giv vores nye hjemmeside en prøvetur på: www.boghandlerforeningen.dk

2. Følg foreningen på Twitter og LinkedIn

Boghandlerforeningen har i dag lanceret to sociale medie-profiler: Dels en Twitter-profil, dels en ”Company Page” på LinkedIn.
Vi har valgt at kommunikere via Twitter, fordi det er en vigtig kanal for politikere og journalister, og LinkedIn, fordi kanalen er en vigtig og seriøs kilde til erhvervs- og karrierestof for rigtig mange danskere.
På Twitter vil vi lancere eller kommentere nyheder, re-tweete interessante beskeder fra andre Twitter-brugere og dele links til artikler om emner, der er relevante for bogbranchen.
På LinkedIn vil vi præsentere information om foreningens aktiviteter og dele links til interessante artikler om emner, der er relevante for bogbranchen.
Følg os på disse profiler:
www.twitter.com/boghandlerne
www.linkedin.com/company/den-danske-boghandlerforening

3. Nye strategiske retningslinjer for foreningens arbejde

I forlængelse af sommerens strategiarbejde og den gennemførte medlemsundersøgelse har bestyrelsen vedtaget nye strategiske retningslinjer for Boghandlerforeningen.
Retningslinjerne er udformet som svar på spørgsmålene ”Hvad mener Boghandlerforeningen – Hvad arbejder vi for – Hvordan skaber vi øget værdi for medlemmerne – Hvordan kommunikerer vi”?
Læs artiklen om tankerne bag retningslinjerne og se de konkrete formuleringer på:
www.boghandlerforeningen.dk/nyheder-og-presse/artikler/

4. Hvad mener medlemmerne?

Lidt over halvdelen af Boghandlerforeningens medlemmer deltog i sommerens medlemsundersøgelse, som blandt andet afslørede, at knap hver tredje synes, at bogbranchen er inde i en positiv udvikling, og at to ud af tre oplever, at deres bogsalg er stabilt.
Undersøgelsens resultater giver andre interessante svar på opfattelsen af branchen og fortæller blandt andet om medlemmernes syn på foreningen og tilfredsheden med vores systemer og services.
Læs artiklen ”Hvad mener medlemmerne?” og se undersøgelsens resultater i detaljer på:
www.boghandlerforeningen.dk/nyheder-og-presse/artikler/

5. Husk at melde eleverne til Elevtræf 2016

Husk, at 5. september er frist for at tilmelde elever til årets Elevtræf, som foregår 27. og 28. september i Højbjerg. Læs mere på:
www.boghandlerforeningen.dk/uddannelse-og-ansaettelsesforhold/elevtraef/

6. Kampagne fra Miljøstyrelsen: Kend dit Affald

Miljøstyrelsen er i 2016 aktive med kampagnen ”Kend dit affald”, der skal være med til at sætte fokus på affaldssortering i danske virksomheder. Der er til kampagnen udarbejdet en række materialer, herunder en informationsfolder med gode råd til forbedring af affaldssorteringen på arbejdspladsen. Læs mere på:

7. Farlige kemikalier i legetøj: Fører du disse varer?

Kemikalieinspektionen under Miljøstyrelsen opfordrer til opmærksomhed på diverse legetøj på grund af indholdet af ftalater, tungmetaller o.l. Du kan finde link til listen over det pågældende legetøj på: www.boghandlerforeningen.dk/raadgivning-vejledning-og-stoette/andre-vejledninger-og-info/

8. Varsling af service på BogPost-server 29. august

I forbindelse med arbejde på foreningens servere vil der kortvarigt kunne forekomme afbrydelse af BogPost-forbindelsen mandag den 29. august. Vi udsender en e-mail med mere detaljeret information inden da.
Information: Henrik Christensen, e-mail: henrik@bogpost.dk

Skriv fra den aktuelle e-mail til ddb@bogpost.dk og skriv i emnet enten “Tilmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer eller “Afmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer. Derefter til- eller afmeldes afsenderadressen.