DdB Nyhedsbrev 2016.11.02

Information fra Boghandlerforeningen til foreningens medlemmer

1. Husk deadline for rabat på Bogforum-billetter
2. Bog- & Litteraturpanelets næste rapport er på vej
3. Medlemsnyt

1. Husk deadline for rabat på Bogforum-billetter
Skal du på Bogforum, og vil du have rabat på adgangsbilletten? Fredag den 4. november er sidste frist for at bestille en rabatkupon, så du kan få op til to dagsbilletter (voksen) til kr. 100,00 stykket (normalpris kr. 140,00).
Hvis du er interesseret i at gøre brug af tilbuddet, skal du blot sende en e-mail til ddb@bogpost.dk, hvor du i titellinjen skriver ”Bogforum-billetter”, og hvor du i teksten angiver boghandelens navn og medlemsnummer.
I den kommende uge vil du så modtage en mail med en rabatkupon, som du udskriver og afleverer i Bogforums billetsalg, når du køber billet.

2. Bog- & Litteraturpanelets næste rapport er på vej
Bog- og Litteraturpanelet, som blev nedsat af daværende kulturminister Marianne Jelved i 2014, udgav i september sin seneste årsrapport om ”Bogen og Litteraturens Vilkår 2016”. Nu er den næste rapport på vej, denne gang en undersøgelse af danske forfatteres og oversætteres økonomiske levevilkår.
Offentliggørelsen af rapporten vil ske i forbindelse med et seminar i Slots- og Kulturstyrelsen den 17. november.
Se mere på http://slks.dk/presse-nyt/styrelsen/2016/oekonomiske-vilkaar-for-forfattere-og-oversaettere-i-danmark/

3. Medlemsnyt
Pr. 25. oktober 2016 har Magasin etableret sig med en internetboghandel Magasin Onlineshop, (boghandlernummer 2525), C/O Prime Cargo, Magasin-ON, Nordager 28,T3,Port 77-80, 6000 Kolding. Cilie Herborg Nathan (cilie.nathan@magasin.dk) vil varetage den daglige ledelse. Cilie har i forvejen ansvaret for indkøb til Magasins bogafdelinger. Kontakt til boghandelen kan ske til e-mail: bogafd.kgsnytorv@magasin.dk eller telefon: 3318 2413. Esben Hougaard varetager alle strategiske opgaver for alt bolig, som bogafdelingerne hører under i Magasin. Internetboghandelen ejes og drives af Aktieselskabet TH. Wessel & Vett. Magasin du Nord (CVR 58 19 12 13). Boghandlen er medlem af Boghandlerforeningen.
Pr. 10. november 2016 flytter Scanvik A/S (boghandlernummer 3585) til nye lokaler på adressen: Prøvensvej 27, 2610 Rødovre. Den nuværende adresse er: Esplanaden 8 B, 1263 København K. Telefon, telefax og e-mail fortsætter uændret på den nye adresse.
Information: Karin Erfurt, e-mail: karin@bogpost.dk

Skriv fra den aktuelle e-mail til ddb@bogpost.dk og skriv i emnet enten “Tilmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer eller “Afmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer. Derefter til- eller afmeldes afsenderadressen.