Fredag den 25. maj 2018 hylder Blixenprisen for fjerde år i træk det bedste inden for litteraturen. Blixenprisen bliver uddelt af Dansk Forfatterforening og Danske skønlitterære Forfattere i samarbejde med store dele af den danske bogbranche og med Spar Nord Fonden som hovedsponsor. På Boghandlerforeningens opfordring uddeles der nu igen en pris som Årets Boghandler, og foreningen har derfor besluttet sig for at fortsætte sin støtte til prisfesten.

Formålet med Blixenprisen er – udover at hylde de dygtigste forfattere – at sætte fokus på dem, som arbejder for litteraturens udbredelse herhjemme, og som er med til at skabe et fællesskab om litteraturen. Det afspejler sig også i årets priser, hvor både formidlere og forfattere bliver hædret.

Som noget nyt har arrangørerne besluttet at invitere alle danskere til at nominere kandidater til en række af de priser, der uddeles til prisfesten. De åbne nomineringer gælder priserne:

• Årets Boghandler
  • Årets Redaktør
  • Årets Litteraturformidler
  • Årets Litterære Talent
  • Årets Skønlitterære Udgivelse
  • Årets Faglitterære Udgivelse
  • Årets Børne- og Ungdomsudgivelse
  • Årets Lydbog

Årets prisfest er flyttet fra Det kgl. Bibliotek til Folketeatret, og billetsalget starter i marts måned.

Her kan du downloade en flyer, som beskriver hvilke priser man kan nominere til.

Følge dette link for at komme direkte til nomineringssiden.