DdB Nyhedsbrev 2018.02.28
Information fra Boghandlerforeningen til foreningens medlemmer

1. Nu åbnes der for indberetning af omsætningserklæringer
2. ”Kbh Læser” – indtil den 4. marts

1. Nu åbnes der for indberetning af omsætningserklæringer
Fra torsdag den 1. marts er der igen åbent for at indberette boghandelens bogomsætning på foreningens Medlemsweb.
Alle medlemmer af Boghandlerforeningen har pligt til at indberette bogomsætningen for det senest afsluttede regnskabsår. Den indberettede bogomsætning bestemmer det tillægskontingent, boghandelen skal betale i perioden 1/7 2018 – 30/6 2019.
Fristen for at indberette bogomsætningen er i år forlænget med en måned i forhold til sidste år: Indberetning skal være sket inden dagen er omme den 30. juni 2018. Indberetningen kræver heller ikke i år en revisorerklæring.
Klik hér for at gå til medlemsweb. Brug det brugernavn og password, som boghandelen tidligere har modtaget, og som blev brugt ved indberetningen sidste år. I tvivlstilfælde: kontakt foreningen på tlf. 3254 2255 eller it@bogpost.dk.
Husk: hvis boghandelen ikke har foretaget indberetningen inden fristens udløb, vil beregningen af tillægskontingent for hele perioden 1/7 2018 – 30/6 2019 ske på baggrund af sidste års omsætningstal, tillagt 20%.

2. ”Kbh Læser” – indtil den 4. marts
Kbh Læser er en årligt tilbagevendende litteraturfestival, som Københavns Biblioteker søsatte i 2008 i fællesskab med en række museer, boghandlere, kulturinstitutioner m.fl.
2018-festivalen er i fuld gang og fortsætter indtil søndag den 4. marts. Årets tema er ”MANIFEST”, og der er aktiviteter på 45 forskellige arrangementssteder i Hovedstaden.
Se hele programmet for Kbh Læser hér.

Skriv fra den aktuelle e-mail til ddb@bogpost.dk og skriv i emnet enten “Tilmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer eller “Afmeld DdB Nyhedsbrev” og boghandlernummer. Derefter til- eller afmeldes afsenderadressen. Dog skal boghandlens primære kontakt e-mail altid være tilmeldt, sådan at man kan modtage indkaldelser til Generalforsamling og andre meddelelser med direkte tilknytning til medlemskabet.