Den 18.-19. september 2018 afholdes der igen Elevtræf for alle landets bogelever, og i år er træffet for første gang en obligatorisk del af uddannelsesforløbet.

Det bliver det første elevtræf, som afholdes på Tietgenskolen i Odense, og både Tietgen og Boghandlerforeningen har lagt sig i selen for at skabe et spændende og udbytterigt program.

Et detaljeret program blev udsendt til medlemmerne via e-mail den 21. august med oplysning om praktiske forhold og hvordan man tilmelder sig. Tilmeldingsfristen er den 31. august.

Programmet starter i år med et besøg hos DBK i Køge, hvor eleverne vil spise frokost og få en rundvisning og introduktion til DBKs arbejde. Herefter kører eleverne i bus tilbage til Odense, hvor der samme aften arrangeres ”Boghandleraften” i samarbejde med People’sPress. Sidste års boghandleraften var en dundrende succes, hvor godt 90 repræsentanter for fynske og jyske boghandlere deltog sammen med de mange elever. Vi håber at kunne tangere succesen i år – og som et særligt indslag vil vi på selve aftenen kåre ”Årets Unge Boghandler”.

Den 19. september rummer et fagligt program, som dels handler om arbejdet med fagprøven, dels fokuserer på, hvordan man bliver bedre til det daglige salgsarbejde. Og så har vi igen i år inviteret repræsentanter for tre førende forlag til at fortælle eleverne om efterårets mange spændende udgivelser.

Læs invitationen og hele det spændende program hér.