Kære Boghandler.

Nu er det tid til at tilmelde sig projektet Verdensbogugen 2019.

DEADLINE ER RYKKET – DER ER STADIG ÅBENT FOR TILMELDINGER!

Som vi har skrevet i nyhedsbrevet, forbereder Boghandlerforeningen en kampagne, som løber af stabelen i ugen efter påske – nærmere bestemt fra tirsdag den 23. april (Verdens Bogdag) til lørdag den 27. april. Projektet er inspireret af den tilsvarende ”Världsbokveckan” i Sverige, som har været afholdt med succes hvert år siden 2014.

Verdensbogugen 2019 henvender sig til alle børn i alderen 9-12 år – den aldersgruppe, hvor mange børne-læsere begynder at falde fra. Med Verdensbogugen ønsker Boghandlerforeningen at bidrage til at skabe tættere kontakt mellem børnene og boghandlerne og inspirere både børn og deres forældre til hvordan man kan styrke læselyst og læsevaner.

I anledning af Verdensbogugen udgives en en særudgave af Mette Finderups “ASPE – Dæmonhuden”, illustreret af Christian Guldager. Bogen er første bind i en ny serie. Både første og andet bind kommer ud i almindelig handel til efteråret. Boghandlerforeningen har, i samarbejde med forfatter og illustrator, forlaget Alvilda, Clemenstrykkeriet og DBK sikret, at bogen kan uddeles gratis til børnene under Verdensbogugen i et samlet oplag på 30.000 stk.

Som det var tilfældet med projektet ”Læs for Livet” i 2017, er deltagelse i projektet gratis og åben for alle medlemmer af Boghandlerforeningen. Foreningen stiller også denne gang markedsføringsmaterialer gratis til rådighed.

Alle medlemmer har modtaget en mail med en PDF, som beskriver, hvad boghandelen skal gøre: Lige nu, i ugerne op til Verdensbogugen og under selve Verdensbogugen, samt hvad Boghandlerforeningen gør.

Vi håber, I vil være med i projektet – et bredt branchesamarbejde om at styrke kontakten til fremtidens bogkunder og slå et slag for læselyst og gode læsevaner.

Boghandlerforeningen