Arnold Busck har indgivet konkursbegæring og lukker alle sine 29 butikker. I en pressemeddelelse fra kæden hedder det, at “Likviditeten er sluppet op. Så kort kan det siges. Covid-19-nedlukningen har gjort det umuligt at holde virksomheden kørende. Vi har gjort alt, der står i vores magt, for at virksomheden kunne køre videre, men det har desværre ikke været muligt.”

Arnold Busck havde i løbet af de seneste uger i to omgange genåbnet først syv, siden yderligere syv strøgbutikker, efter at samtlige 29 butikker blev midlertidigt lukket pga. corona-krisen.

Ca. 427 medarbejdere står til at miste deres job ifm. konkursen.

Boghandlerforeningen har påtaget sig en koordinerende rolle med hensyn til at finde alternative lærepladser til de 12 elever, som mistede deres pladser ifm. kædens konkurs. Alle foreningens medlemmer har modtaget en mail med angivelse af hvor i landet de enkelte Busck-elever stod i lære. Hvis der er nogen, som kan bruge en ekstra elev og gerne vil overtage en Busck-elev i resten af dennes uddannelsesperiode, så kontakt Boghandlerforeningen.

(opdateres)