Hele bogbranchen – og DR – går sammen om at gøre 7.-8. november til en landsdækkende bogfejring. Beslut jeres medvirken nu!

Nu ligger det fast, hvordan bogbranchen og DR kommer til at samarbejde om de mange bog- og litteratur-aktiviteter, der forventes at finde sted den 7.-8. november – dén weekend, hvor der skulle have været Bogforum.

Dermed er ikke bare hele bogbranchen – forfattere, forlag, biblioteker, boghandlere og Bogforum selv – men også hele DRs sendeflade til rådighed for den landsdækkende fejring af bøger og litteratur.

Det er en enestående chance for alle danske boghandlere til at hoppe med på vognen, arrangere én eller flere små eller store events i butikken og blive en del af festen. Og hvis man orienterer DR om, hvad man planlægger (på bogfestival@dr.dk), har man ydermere en chance for, at aktiviteten bliver dækket i TV eller radio.

Alle parter vil kommunikere om deres aktiviteter under den samlende betegnelse “Bogfestival” og vil lægge programpunkter på hjemmesiden www.bogfestival.dk. Udover det mærke, som allerede er designet for Bogfestivalen (se herover), vil DR udarbejde en overordnet grafisk identitet, som alle kan anvende. Dermed bliver der sammenhæng og genkendelighed på tværs af festivalen, fra udsmykningen i boghandelen til trailerne på DRs sendeflade.

Boghandlerforeningen udarbejder en plakat med den fælles identitet og distribuerer den til alle medlemmer senest en uge inden bogfestival-weekenden. Vi vil også udarbejde digitale grafikker, som alle kan bruge på egen hjemmeside og sociale medier.

Læs mere om, hvordan du lægger programpunkter på www.bogfestival.dk hér.

Læs om, hvad DR gør, og hvordan du kan synliggøre dine arrangementer for dem, hér.

Læs om, hvordan også digitale aktiviteter kan formidles af DR, hér.

Læs DRs pressemeddelelse hér.