Boghandlerforeningens nyhedsbrev

Survey pige med lup
Bo Dybkær,
bo@boghandlerne.dk

Husk at udfylde survey om Verdensbogugen!

I skrivende stund den 16. september har 45 boghandlere besvaret spørgeskemaundersøgelsen fra SurveyMonkey om deres oplevelser med Verdensbogugen i år.

Hvis resultaterne af undersøgelsen skal have vægt i beslutningerne om næste års Verdensboguge, er det vigtigt at så mange som muligt besvarer undersøgelsen - helst minimum halvdelen af de 164 boghandlere, som var med..

Der er deadline på mandag, den 21. september, og det tager kun 10 minutter at besvare spørgsmålene.

Har du overset mailen med link til undersøgelsen? Så kig i butikkens mailboks - den blev udsendt sidst på eftermiddagen mandag den 14. september.

Placard for Book Festival

Danmarks Radio går går med i bogfestivalen den 7.-8. november

Verdens længste TV-program om bøger og litteratur - det er ét blandt flere initiativer, som Danmarks Radio har i støbeskeen i den første hele weekend i november.

DR samarbejder med bl.a. Bogforum om aktiviteter, som kan dækkes på DR2 og på DRs øvrige kanaler, og aktiviteter hos landets boghandlere, biblioteker eller forlag kan også blive dækket.

Den decentralt organiserede "Bogfestival"-weekend, som skal fejre bøger og litteratur på en ny - og landsdækkende - måde i mangel af Bogforum, har nu opbakning fra Boghandlerforeningen, Dansk Forfatterforening, forlagsbranchen, folkebibliotekerne, Litteratursiden, Bogforum selv og Danmarks Radio.

De øvrige store medier planlægger også indsatser, som lægger sig op ad, hvad de plejer at gøre, når der er Bogforum. Kristeligt Dagblad udgiver et bogtillæg, hvor Boghandlerforeningen står for et opslag om bogfestivals-aktiviteter. 7.500 af disse tillæg vil blive distribueret via DBK til alle landets boghandlere.

Herudover planlægger Boghandlerforeningen at producere en plakat om weekenden, som vi distribuerer til alle medlemmer.

Vær med i fejringen af bøger og litteratur i jeres boghandel! Ale typer af bog- og litteraturarrangementer den 7. og 8. november - fra oplæsninger, signeringer og lignende til børnelitteratur-aktiviteter eller events om særlige genrer kan komme med i programmet og blive vist på festivalens hjemmeside www.bogfestival.dk.

Giv Boghandlerforeningen besked, når I har besluttet jer for et arrangement, så hjælper vi med at få det med de steder, hvor festivalen kommunikeres.
Bogfestival_dk_2020_Facebook_eventcover_1200x628
Christine Lind Ditlevsen,
Christine@boghandlerne.dk
Bogomsætning BrianAJackson 200x145