Boghandlerforeningens nyhedsbrev

overskrift-gron

10. marts 2021

Ugle_mundbind_logogrøn bred 4

Kom i gang med kampagnen om lokal boghandel

Vignetbillede 3 600x410
Christine Lind Ditlevsen,
christine@boghandlerne.dk
Tillykke til de mange medlemmer, som fik lov at genåbne den 1. marts. I har forhåbentlig alle haft en travl uge i butikken!

Uanset, om I har oplevet stormende interesse fra kunderne eller ej, er den kampagne - Min Lokale Boghandel - der ligger klar til jer på MemberSite, et vigtigt redskab til:
  1. at kvittere for, at kunderne trofast vender tilbage til butikken
  2. at animere kunderne til fortsat at komme, når den første åbningsglæde har lagt sig og
  3. at fortælle kunderne om fordelene ved at handle lokalt:
    1. de er med til at holde byen levende
    2. de investerer i lokalsamfundet
    3. de understøtter lokale arbejdspladser
    4. de inspirerer andre til at gøre det samme.
Klik HER og bestil materiale til kampagnen nu!
Når du har logget ind, klikker du på "øvrige oplysninger".

Hvis du har glemt eller ikke har modtaget brugernavn og password, så kontakt Henrik Christensen på henrik@boghandlerne.dk, tlf. 3254 2255

Ny ordning på vej om gratis juridisk rådgivning

To tredjedele af Boghandlerforeningens medlemmer har også et medlemskab af Dansk Erhverv og kan dér trække på rådgivning fra Dansk Erhvervs jurister. For den sidste tredjedel stiller foreningen rådgivning til rådighed gennem en anden ekstern partner.

Indtil årsskiftet blev denne rådgivning varetaget af organisationen Dansk Detail, men fra den 1. april skifter foreningen samarbejdspartner, da Dansk Detail opsagde aftalen med virkning fra den 1. januar.

Foreningens bestyrelse træffer endelig beslutning om den nye aftale inden for kort tid, hvorefter vi vil orientere om aftalens art og hvilke fomer for juridisk rådgivning, den kan bruges til. Rådgivningen vil, som hidtil, være gratis for medlemmer af Boghandlerforeningen.
Gavel Avengilda 200x133
Bo Dybkær,
bo@boghandlerne.dk

Husk, at hjemmesiden igen kun viser åbne boghandler

Ugle_mundbind_logogrøn bred 4
Henrik Christensen,
henrik@boghandlerne.dk
Som under den første nedlukning af landets indkøbscentre kan man også i den nuværende situation bruge Boghandlerforeningens hjemmeside til at finde den nærmeste åbne boghandel.

Funktionen "Find Boghandler" på hjemmesiden sorterer de tvangslukkede butikker fra i visningerne, så man som bogkunde ikke går forgæves, hvis man her starter en søgning efter den nærmeste boghandel.

Hvis der er fejl i visningen af jeres boghandel, så kontakt Henrik Christensen på henrik@boghandlerne.dk, tlf. 3254 2255.

Nyheder fra hjemmesiden:

Boghandlerforeningen skal have ny direktør

Direktør for Boghandlerforeningen, Bo Dybkær har efter gensidig aftale med Boghandlerforeningen valgt at fratræde sin stilling pr. 30. juni 2021. Formand for bestyrelsen, Lone Haagerup udtaler: "Bo Dybkær har været ansat i Boghandlerforeningen i de sidste fem år som direktør. Bo Dybkær har i hele perioden stået i spidsen for en forening som har skullet tilpasse sig en …
Boghandlerforeningen skal have ny direktør

Vi vil gerne give forhandlerne en dybere forståelse af den enkelte bog

Fremover kan boghandlerne og andre bogforhandlere få dybere indblik i udvalgte bøger, de sælger, gennem Gyldendals nye initiativ Det gyldne kvarter. Boghandlerforeningen har talt med Gyldendals salgschef Kenneth Wendel Jørgensen om videokonceptet.  Det gyldne kvarter er små videointerviews på op til 15 minutter, som boghandlerne får tilsendt fra Gyldendal via Forlagsnyt 10-12 gange om året. ”Min drøm er at boghandlere og andre …
header
Boghandlerforeningens Nyhedsbrev udsendes af Boghandlerforeningen,