Boghandlerforeningens nyhedsbrev

22. april 2021

Ugle_mundbind_logogrøn bred 4
SoMe bordr

Så inviterer vi igen til gratis seminar om sociale medier

Tina Bladbjerg fra LinkedIn 300x300
Tina Bladbjerg, leder af boghandleruddannelsen på Tietgen i Odense.
TILMELDING: Skriv til christine@boghandlerne.dk, skriv ”Webinar” i emnefeltet, angiv boghandel og navn(e) på den/de personer, som deltager.
Tilmeldinger foretages efter først-til-mølle-princippet. Der er et begrænset pladser på seminaret, og derfor kan højest to personer fra samme boghandel deltage.
Information:
Christine Lind Ditlevsen,
christine@boghandlerne.dk
Som tidligere annonceret er vi nu ved at planlægge anden omgang some-seminar, som giver jer opkvalificering i brugen af sociale medier i den daglige markedsføring. Seminaret bliver denne gang online, så det bliver let for medlemmer i hele landet at deltage.
Webinaret er for begyndere til let øvede.

På webinaret præsenteres sociale medier overordnet og derefter dykkes der ned i Facebook og Instagram. Kurset kommer ind på emner som målgruppe, medietype, fordele og begrænsninger – og fokus bliver herefter primært på Facebook, når der skal arbejdes med det i praksis.

I lærer, hvordan et opslag bygges op og hvordan I bruger video, billeder og tekst og ser inspirationsopslag fra andre brancher og fra bogbranchen. I får også en introduktion til brug af stories og takeover.

Der vil være lidt hjemmearbejde, hvor I laver og følger eget opslag, der skal evalueres på 2. webinar. Til sidst tages de store fremtidsbriller på: Webinaret kigger på trends inden for detail og some-strategi samt effekten ved at udarbejde en større markedsføringsplan.

Webinaret tager udgangspunkt i de budskaber, de grafikker og de videoer, som foreningen stiller til rådighed ifm. kampagnen Min lokale/danske boghandel, som er i gang med at blive udrullet. Det, I lærer på webinaret, kan I trække på efterfølgende i alle mulige sammenhænge.

Webinaret kører over to dage: onsdag den 5. maj og tirsdag den 11. maj klokken 9 – 12 begge dage.
Underviser er Tina Bladbjerg, leder af boghandleruddannelsen på Tietgen i Odense.

HUSK at indberette butikkens bogomsætning

Du indberetter bogomsætningen lige hér på Membersite.
Hvis du ikke bruger det direkte link ovenfor, så gå til www.boghandlerforeningen.membersite.dk, log ind og klik på "Mit firma" -> "Indberetning".

Brugernavnet til login er oftest butikkens hoved-mailadresse. Hvis du har glemt passwordet, kan du klikke på "Glemt password", indtaste din e-mailadresse og klikke "Send". Så vil du modtage en mail med link til reset af dit password.

I tvivlstilfælde kontakt Henrik Christensen. Deadline for indberetning af butikkens bogomsætning er den 30. juni 2021.
Bogomsætning BrianAJackson 200x145
Information:
Henrik Christensen,
henrik@boghandlerne.dk

Nyheder fra hjemmesiden:

Danske Forlag til Kulturministeren: Reducer bogmomsen til 0%

Danske forlag melder på deres hjemmeside danskeforlag.dk ud, at de gerne ser to vigtige punkter taget med i medieaftalen, der forventes at skulle forhandles til efteråret. Public Service-puljen understøtter dansk indhold og bør ramme de medier, som er relevante for danskerne. Markedet for podcast er i stor vækst og danske forlag investerer i og udgiver i stigende grad podcast. Danske …
Danske Forlag til Kulturministeren: Reducer bogmomsen til 0%

Nyt om ledelsen i Boghandlerforeningen

Den 30. juni 2021 fratræder Boghandlerforeningens direktør Bo Dybkær sin stilling. ”Vi vil gerne sige mange tak for godt samarbejde i den tid Bo har været direktør, og vi ønsker ham alt det bedste i fremtiden”, udtaler bestyrelsesformand Lone Haagerup. Sekretariatet er som altid bemandet med Henrik Christensen (henrik@boghandlerne.dk) og Christine Lind Ditlevsen (christine@boghandlerne.dk), som er klar til at svare …
header
Boghandlerforeningens Nyhedsbrev udsendes af Boghandlerforeningen,