Boghandlerforeningens nyhedsbrev

overskrift-gron

13.08 2021

ugle-header-nyhedsbrev

Her er årets bog til Verdensbogugen

Instagram_opslag_1080x1080px
Facebook_opslag_1200x628px
Postkort forside
Postkort bagside
Information:
Christine Lind Ditlevsen,
christine@boghandlerne.dk

Deadline for tilmelding til Verdensbogugen på mandag den 16. august

Lørdag den 25. september skyder vi Verdensbogugen i gang, og i år har vi frisket vores design op med inspirerende farver, der trækker børnefamilierne til. Vi har også redesignet postkortene, så de nu har en blank bagside, der kan bruges til at skrive en hilsen på.

Årets bog er ”Geminiforbandelsen” af skuespiller Kim Ace. Det er en vild og sjov fortælling om fantasynørden Rasmus og hans nye ven, charmedrengen Xander, der pludselig står over for et skrækindjagende monster, og derefter bliver trukket ind i en verden fuld af magi, ondskab og hemmeligheder. Bogen er super god (faktisk også til voksne...men det siger vi ikke til nogen 😊).

Verdensbogugen har allerede fået stor tilslutning blandt medlemmerne, og har I ikke fået meldt jeres butik til endnu, så skynd jer at gøre det på Membersite eller skriv til os, så hjælper vi jer med det. Alle Bog & idés butikker er allerede tilmeldt, men alle skal huske at fortælle, hvor mange bøger, man vil have. Mange har allerede bestilt flere bøger i år, baseret på succesen sidste år, hvor 99% af de bøger, der lå ude i butikkerne, blev givet væk.

Det digitale materiale kommer til jer i dag på en direkte mail.
Det ligger i en mappe, som I bare skal klikke på, og derefter kan I åbne de enkelte billeder i mappen og gemme.

Boghandlerforeningen vil løbende dele opslag, hvor vi bruger materialet, så I travle perioder, kan I bare dele fra vores Facebookside.

Vi håber, at I har lyst til at gøre en lille ekstra indsats for at få kunderne til at opsøge netop jeres butik i Verdensbogugen. Lav fx en lille quiz til børnene, hvor de kan vinde et spil eller en bog. Eller lav magisk tema i et hjørne af butikken med andre spændende bøger for de 9 til 12-årige. I Kim Aces bog optræder et stort katteagtigt monster – hvad med at lave monsterudsmykning i butikken og holde aftenåben med uhyggelig, hyggelig stemning?
Vi glæder os til at få tilmeldinger fra jer, der mangler, så vi kan få alle med!

Elevtræf 2021

Husk, at alle boghandlerelever skal til Elevtræf i dagene 20.-21. september.

Vi er i gang med at lægge et spændende program, og glæder os til at samles med eleverne efter coronapausen.

Årets Elevtræf finder sted på Tietgenskolen i Odense, og i år er forlaget Lindhardt & Ringhof værter ved den populære Boghandleraften.

Det er også ved den lejlighed, foreningen kårer Årets Unge Boghandler - bestyrelsen behandler Uddannelsesudvalgets indstilling i disse uger.

Detaljeret program for årets Elevtræf udsendes til samtlige elever inden træffet.

Elevfoto Tietgen 1 600x400
Information: