Boghandlerforeningens nyhedsbrev

Vi glæder os til Verdensbogugen og Elevtræf

Information:
Christine Lind Ditlevsen, christine@boghandlerne.dk

Verdensbogugens forberedelser er i fuld gang

DBK pakker bordskilte og kort, og foreningen ruller plakater. Vi skynder os: I får materialet tilsendt fra DBK i begyndelsen af september, så det kan komme op og inspirere kunderne til en familietur i boghandlen mellem den 25. september og den 2. oktober. Årets bog "Geminiforbandelsen" udsendes separat.

Vi er vilde med, at så mange af jer har bestilt flere bøger end sidste år - mange flere! Men vi har desværre "kun" 3000 bøger om har derfor været nødt til at trimme lidt i antal bøger pr. butik. Vi arbejder på at kunne få endnu flere bøger næste år, så Verdensbogugen fortsætter med at være en publikumssucces.

Pakkebillede
fahrenheit-logo
Cobolt
Postkort forside
L&R
Politikens Forlag
HarperCollins
Peoples
Information:
Tina Bladbjerg, tibl@tietgen.dk

Elevtræffet finder sted den 20. til 21. september

Husk at sende din(e) elev(er) til Elevtræf. Det giver eleverne en fantastisk mulighed for at netværke, få ny viden om bøger og markedet samt få inspiration til butikken.

Elevtræffet bliver til i samarbejde med Tietgen og Boghandlerforeningen og ledes af Tina Bladbjerg fra Boghandleruddannelsen på Tietgen i Odense, hvor Elevtræffet også holdes.

Vi har sammensat i vildt godt program (hvis vi selv skal sige det) med lige dele solide faglige input, spændende indblik og sociale arrangementer.

Vi får mandag besøg af Fahrenheit, Cobolt, hører om Verdensbogugen, kårer Årets Unge Boghandler og slutter med den populære Boghandleraften - i år med Lindhardt & Ringhof som vært.

Tirsdag er der oplæg om fagprøven, vi møder Politikens Forlag, People’s og HaperCollins – og så har vi slet ikke nævnt den lækre middag og netværksarrangementerne.

Der sendes et invitationsbrev ud til eleverne i næste uge. Tilmelding er dog ikke nødvendig, da deltagelsen er en obligatorisk del af uddannelsen. Men hvis man har en særlig grund til fravær, så skriv til uddannelsessekretær Lotte Berg Jervelund på land@tietgen.dk.

Boghandlerforeningen på medlemstur i hele Danmark

Bogbranchen er særdeles omskiftelig, og en boghandel kan se ud på mange måder og handle med vidt forskellige ting – ud over bøger. Derfor har Boghandlerforeningen sendt en medarbejder på danmarkstur under overskriften ”Lær af medlemmerne”. For, hvad kæmper boghandlerne med for tiden, hvad er de glade for, hvad bekymrer de sig over …
Boghandlerforeningen på medlemstur i hele Danmark

En ny slags butik ser dagens lys: Din Lokale Boghandler