Boghandlerforeningens nyhedsbrev

overskrift-gron

19. maj 2021

Ugle_mundbind_logogrøn bred 4

Har I en medarbejder- eller tillidsrepræsentant? Så skal han eller hun inddrages i slutafregningen

Som vi beskrev i seneste udgave af nyhedsbrevet, skal der senest den 30. juni indsendes informationer til slutafregning af den Covid-19-kompensation, virksomheden modtog under den første nedlukningsperiode i 2020.

Hvis boghandelen har en medarbejdervalgt tillids- eller medarbejderrepræsentant, skal han eller hun være med til at attestere, at de medarbejdere, der blev søgt kompensation til, rent faktisk har været hjemsendt.

Hvis man har en repræsentant, skal virksomheden sende hans eller hendes navn og e-mailadresse til Erhvervsstyrelsen, hvorefter vedkommende får en mail fra Virk.dk om, hvordan attestationen foregår.

Se mere i dokumenterne, som der linkes til til venstre. De er primært rettet til repræsentanten, men rummer god information for begge parter.

Foreningen er flyttet

De sidste flyttekasser er foldet sammen og skaffet bort, der er vand i køleskabet og kaffe på maskinen.

Boghandlerforeningens tre medarbejdere - Henrik Christensen, Christine Lind Ditlevsen og Bo Dybkær - har skruet sig ned bag hvert sit skrivebord, og Buen i Vester Farimagsgade er nu foreningens nye hjemsted.

Flytningen fra Dansk Erhvervs domicil i Chr IVs gamle børsbygning er sket som en af flere betræbelser på at begrænse de faste omkostninger, så der bliver så mange penge som muligt til aktiviteter, som medlemmerne kan mærke.

Foreningens adresse er nu: Vester Farimagsgade 1, 3. sal, 1606 København V (lige over for Hovedbanegården). Telefonnummeret er, som altid, 3254 2255.
BUEN - Leif Jørgensen 600x397
Information:
Christine Lind Ditlevsen,
christine@boghandlerne.dk

Sommerferielukning i sekretariatet

Sommerferie Vintervarg 200x112
Information:
Bo Dybkær,
bo@boghandlerne.dk
Foreningen forventer at kunne nøjes med at holde lukket en enkelt uge i sommerens løb, for at ferieplaner m.v. går op.

Regn derfor med, at sekretariatet er lukket i uge 31, altså fra lørdag den 31. juli til søndag den 8. august, begge dage inkl.

Artikler fra hjemmesiden:

Uglevirke er til for bogfolket

Kender du Uglevirke? Uglevirke er en forening for forlag, boghandlere og deres brancheorganisationer Danske Forlag og Boghandlerforeningen. Foreningen hjælper boghandlere og forlæggere og deres ansatte med at blive videreuddannede, få inspiration og indgå i netværk. Uglevirke kan give tilskud til ansatte i bogbranchen, der søger støtte til videreuddannelse, efteruddannelse, studierejser, skoleophold, universitetssemestre eller andre brancherelevante uddannelsesforløb, som udbydes i det …
Uglevirke er til for bogfolket
header