Boghandlerforeningens nyhedsbrev

overskrift-gron

30. juni 2021

ugle-header-nyhedsbrev

Her er årets bog til Verdensbogugen

Geminiforbandelsen 400x300
”Geminiforbandelsen – en episk fortælling om tis og trolddom” er første bind i Gemini-trilogien. Andet bind i serien hedder ”Geminiforbandelsen – en episk fortælling om kujoner og kæmpeorme” og udkommer 19. oktober 2021.
Information:
Christine Lind Ditlevsen,
christine@boghandlerne.dk
Nu er der datoer for Verdensbogugen 2021: fra lørdag den 25. september til lørdag den 2. oktober. Bogen er Kim Ace's debutroman "Geminiforbandelsen", som er udgivet på forlaget Carlsen i år.

Vi ser frem til igen at kunne glæde børn mellem 9 og 12 år og deres familier, når vi slår dørene op for Verdensbogugen 2021. Sidste år var Verdenbogugen en stor succes, alle 30.000 bøger blev revet væk, og de deltagende medlemmer meldte om mange glade besøgende fra både skoler og familier.

Bogen, som i år kommer til uddeling i medlemsboghandlerne, er ”Geminiforbandelsen – en episk fortælling om tis og trolddom” af Kim Ace. En roman, som i højt tempo tager de unge læsere med på eventyr i en anden verden, Erytnevia, landet med de 2 måner.

Hovedpersonen er 13-årige Rasmus, en nørdet antihelt, som man hurtigt fatter sympati for – og hans wingman, den coole nye dreng i klassen Xander. Sammen kæmper de mod monstre, sort magi og dybe uretfærdigheder i det urohærgede Erytnevia.

Bogen er humoristisk og stærkt fortalt af forfatteren, der ikke har en helt almindelig profil; Kim Ace er egentlig musicalperformer og har spillet med i ”Mamma Mia”og ”Chicago” på Det Ny Teater, han har arbejdet som danser og som koreograf på musicalen ”Seebach” og spillet hovedrollen som ‘Tarzan’ på Fredericia Teater. Han blev som alle andre blev ramt af corona-nedlukningen og gik i gang med at skrive. I Geminiforbandelsen kunne han overføre sit talent for actionprægede scener, underholdende sekvenser og rammende replikker.

Tilmelding: Boghandler, der ønsker at være med i Verdensbogugen i 2021 kan tilmelde sig gennem Membersite.

Mere information følger efter sommerferien.

Verdensbogugen gennemføres i år i et samarbejde mellem Boghandlerforeningen, Forlaget Carlsen, forfatteren Kim Ace og Clemenstrykkeriet med DBK som hovedsponsor.

Save the date: Elevtræf 2021

Husk at notere, at alle boghandlerelever skal til Elevtræf i dagene 20.-21. september.

Årets Elevtræf finder sted på Tietgenskolen i Odense, og i år er forlaget Lindhardt & Ringhof værter ved den populære Boghandleraften.

Det er også ved den lejlighed, foreningen kårer Årets Unge Boghandler - bestyrelsen behandler Uddannelsesudvalgets indstiling i løbet af sommeren.

Detaljeret program for årets Elevtræf udsendes til samtlige elever inden træffet.

Elevfoto Tietgen 1 600x400
Information:
Christine Lind Ditlevsen,
christine@boghandlerne.dk

Sekretariatet i sommerferien...

Sommerferie Vintervarg 200x112
Boghandlerforeningens sekretariat holder lukket i to uger i sommerferien: uge 30 og 31.

Det er en uge mere end tidligere annonceret, og det skyldes, at Christine Lind Ditlevsen er på rundtur for at snakke med et udsnit af medlemmerne i uge 30.

Nyt fra hjemmesiden:

Danske Forlag til Kulturministeren: Reducer bogmomsen til 0%

Danske forlag melder på deres hjemmeside danskeforlag.dk ud, at de gerne ser to vigtige punkter taget med i medieaftalen, der forventes at skulle forhandles til efteråret. Public Service-puljen understøtter dansk indhold og bør ramme de medier, som er relevante for danskerne. Markedet for podcast er i stor vækst og danske forlag investerer i og udgiver i stigende grad podcast. Danske …
Danske Forlag til Kulturministeren: Reducer bogmomsen til 0%

Nyt om ledelsen i Boghandlerforeningen

Den 30. juni 2021 fratræder Boghandlerforeningens direktør Bo Dybkær sin stilling. ”Vi vil gerne sige mange tak for godt samarbejde i den tid Bo har været direktør, og vi ønsker ham alt det bedste i fremtiden”, udtaler bestyrelsesformand Lone Haagerup. Sekretariatet er som altid bemandet med Henrik Christensen (henrik@boghandlerne.dk) og Christine Lind Ditlevsen (christine@boghandlerne.dk), som er klar til at svare …
header
Boghandlerforeningens Nyhedsbrev udsendes af Boghandlerforeningen,