@Bogpost.dk forbliver men skifter udbyder

Kære medlem,

@Bogpost.dk forbliver men skifter udbyder

Til trods for mange rygter og misinformation om dette, så er domænet bogpost.dk Boghandlerforeningens og det bliver det ved med. Og dermed er det også vores domæne og vores unikke adresse i bogmiljøet.

Vi ved også, at det er vigtigt for dig at have brugsretten til dette domæne, og derfor har vi besluttet, at du stadig skal have muligheden for at anvende din bogpost-mail.

Men Boghandlerforeningens fokus skal – som vi tidligere har nævnt – være, at sikre medlemmernes politiske indflydelse på kulturpolitiske indsatsområder som fx børn og unges læsning, og i den forbindelse skal foreningen ikke længere være IT leverandør med blandt andet levering af mailsystemet @bogpost.dk.

Boghandlerforeningen har derfor i samarbejde med IT firmaet Commerze IT fundet en løsning, der sikrer, at du kan bevare din bogpost-mail, hvis du ønsker dette.

Hvis du ønsker at beholde din bogpost.dk mail, så kan du gøre følgende:

• Godkende/give samtykke i nedenstående link (spørgeskema) til, at Commerze IT må kontakte dig for at give dig nedenstående tilbud
  • Beslutte sammen med Commerze IT, hvilken løsning, der er den bedste for dig og din butik

Tilbuddet til dig består af:

• Engangsbeløb for at oprette din butik hos Commerze IT                 kr. 2.850,00
  • Hvis du ønsker at få alle dine gamle mails med
    er der yderligere et engangstillæg                                                        kr. 2.350,00
  • Månedlig betaling for en mailboks                                                       kr.    246,10

For at imødekomme eventuelle udfordringer med den månedlige driftsomkostning har Boghandlerforeningen valgt, at kompensere dette ved at nedsætte dit grundkontingent fra 1. januar 2023, således at dit grundkontingent til Boghandlerforeningen falder med kr. 750 pr. kvartal fremover.

Tilbuddet fra Commerze IT gælder pr. mailboks/mailadresse.

Du kan naturligvis også vælge at se bort fra dette tilbud og beslutte dig for en anden løsning.

TIDSRAMME – VIGTIGT!

Du skal besvare følgende spørgeskema: https://forms.office.com/r/yFkwamBgkL

Den 20. oktober 2022senest! – skal du have besvaret spørgeskemaet, og givet tilladelse til, at Commerze IT må kontakte dig (Hvis du altså ønsker at beholde din bogpost-mail).

Den 1. november 2022 – fra denne dato modtager du ikke flere mails til din nuværende @bogpost.dk, hvis ikke du har opsat en ny bogpost aftale med Commerze IT.

Det vil sige, at i rimelig tid – inden Black Friday og julehandel – er det muligt at få ro på din mailadresse.

Du kan i QA finde svar på spørgsmål, du eventuelt måtte have: QA Bogpost-mails

Boghandlerforeningen håber, at du finder en god løsning for din @bogpost.dk.