VERDENSBOGUGEN
5.-12. SEPTEMBER

Boghandlerforeningen arrangerer igen i år – i samarbejde med forfatteren Kasper Hoff, forlaget Gyldendal, Clemenstrykkeriet og med DBK som hovedsponsor – en ugelang indsats for børns læsning.

I Verdensbogugen får alle børn, som selv møder op i boghandelen, et gratis eksemplar af Kasper Hoffs spændende, nye bog, “Samlingens Vogter 1: Tyvefældens Forbandelse”. På Saxo.com og Bog-ide.dk kan bogen gratis downloades som lydbog i hele ugen. Bogen er første bind i en ny serie – og henvender sig til både drengene og pigerne.

Børns læsning er i strid konkurrence med sociale medier, videospil og streaming.
Men læsning hjælper faktisk børn med at danne deres egen identitet, skærper deres evne til at fokusere og fordybe sig og giver lidt ro i en travl hverdag.

VERDENSBOGUGEN handler derfor om de 9-12-åriges lystlæsning. Ikke skolearbejde eller lektier, men læsning drevet af lyst og interesser – i bøger, børnene selv har valgt.

I hele Verdensbogugen – og såmænd også til hverdag – står boghandlerne klar med idéer til børnene, hvis de er i tvivl om, hvad de ville blive glade for at læse – og med gode råd til mor og far om, hvordan man gør læsning til en lyst og skaber hyggelige rammer om den.

LÆS EN ANMELDELSE AF ÅRETS BOG
Verdensbogugen er ugen omkring UNESCOs årlige “Verdens Bogdag” den 23. april. Fejringen af dagen startede i Katalonien, hvor man dén dag gav en bog og en blomst til én, man holdt af.