Verdensbogugen 2019

23.-27. april 2019 i boghandeler over hele landet

Boghandlerforeningen arrangerer – i samarbejde med forfatteren Mette Finderup, illustratoren Christian Guldager, forlaget AlvildaClemenstrykkeriet og med DBKsom hovedsponsor – en fem dage lang indsats for børns læsning: fra Verdens Bogdag den 23. april til lørdag den 27. april.

Den dag Silvius ved en fejl sprænger sin lærers laboratorium i luften, tror han, at alt er slut. Han frygter mere end noget andet at blive sendt hjem til sit kedelige normale liv som grevesøn på verdens kedeligste slot. Til hans store held dukker troldkvinden Erina op og tilbyder ham at blive hendes lærling. Det betyder, at han skal ud på vilde eventyr, se de ondeste monstre i øjnene, lære at lave ildkugler – og få tre venner, der er (næsten) lige så seje som ham selv! Heltegruppen A.S.P.E. består af: Alin (krigerpige) Silvius (troldmandslærling) Pilo (jæger) og Ene (klatretyv). Indbundet, 160 sider, illustreret

I Verdensbogugen får alle børn, som personligt møder op i boghandelen, et gratis eksemplar af Mette Finderups spændende, nye bog, A.S.P.E. – Dæmonhuden, som er første bind i en ny serie for de 9-12-årige læsere – både drengene og pigerne. Bogen kommer først i almindelig handel til oktober.

De medvirkende boghandlere er i fuld gang med at forberede sjove aktiviteter og gode læse-idéer og tilbud til børnene i Verdensbogugen, og de står også klar til en snak med mor og far om, hvorfor det er vigtigt, at børnene får støtte til at blive gode læsere – og hvad man som forældre kan gøre for at hjælpe børnene på vej (det handler om meget andet end at give dem bøger).

Hold øje med din lokale boghandels Facebook-side og boghandlerkædernes hjemmesider – og vend tilbage til denne side senere efter mere, opdateret information om Verdensbogugen.

Tilbuddet om en gratis bog gælder, så længe lageret rækker. Der er produceret 30.000 eksemplarer af bogen.

Verdensbogugens plakat, som kommer ud i boghandelerne i uge 13.

168 boghandlere over hele landet er en del af Verdensbogugen.

FIND DEN NÆRMESTE BOGHANDEL: Se en liste over alle medvirkende boghandlere hér.

Mere information om børn og læsning:

Verdensbogugen er arrangeret af Boghandlerforeningen i samarbejde med forfatteren Mette Finderup, illustratoren Christian Guldager,
forlaget Alvilda, Clemenstrykkeriet og med DBK som hovedsponsor.